Přírodopis‎ > ‎Domácí výuka‎ > ‎

7. ročník

Využíváme učebnice nakladatelství Fraus a to pro tyto dny uvolnilo zdarma všechny elektronické učebnice (Flexibooks). Fred a Škola s nadhledem jsou na procvičování ideální. Všechny informace najdete na jedné stránce.


Týden 1. - 7. 6. 2020
PLODY
  • učebnice str. 76 - 77 a 85 - přečíst
  • zápis  z webu - pouze plody a tabulka "jednoděložné x dvouděložné rostliny" (případně je tabulka v učebnici na str. 85) - kreslíte i příklady
  • protože jsem si sedla k tomu že vám vytvořím videoprezentaci na plody a ve výsledku bych vám v podstatě neřekla nic nového (protože plody znáte již z prvního stupně) a vlastně bych vám jen řekla to co si máte opsat, tak jsem ji nakonec nevytvořila. Také se příští týden uvidíme a tak si vše případně můžeme dovyřešit (ačkoliv si myslím, že není co 🙈 - máte uvedené i příklady a ty znáte). Kdyby ale někdo měl velkou potřebu tu videoprezentaci vytvořit, tak mi napište 😉
  • tento týden NIC neodevzdáváte


Týden 25. - 31. 5. 2020

KVĚT
  • učebnice str. 73 - 75 - přečíst 
  • zápis z webu - pouze květ (plody už ne)
  • do sešitu nakreslit stavbu květu - s rozlišenými květními obaly (= kalich a koruna) a s okvětím = nakreslené budou dva květy - můžete využít učebnici, případně internet (jako předlohu) - obrázek NETISKNOUT, NAKRESLIT! Nezapomeňte na POPIS
  • videoprezentace KVĚT
  • tento týden NIC neodevzdáváte
  • pokud by někdo chtěl vidět výsledky svého testu - na vyžádání zašlu e-mailem
  • podle výsledků testu jsem zhodnotila, že je opět potřeba připomenout fotosyntézu a rozdíl mezi konzumentem a producentem, tak jsem vám vytvořila ještě jednu videoprezentaci 


Týden 18. - 24. 5. 2020
Tento týden si pouze zopakujeme rostlinné orgány - testem. Než se pustíte do testu, doporučuji si projít znovu zápisky a případně videoprezentace. POZOR - každá třída má svůj test zvlášť. Termín odevzdání je do pátku 22. 5. 2020 do 20:00 hod. - poté bude test uzamčen.

Týden 11. - 17. 5. 2020

LIST
  • učebnice str. 70 - 72 - přečíst
  • do sešitu zpracuj výpisky z webu - pouze list 
    • nakreslit základní stavbu listu (učebnice str. 70 - úplně dole - vlevo)
    • nakreslit schématické postavení listů na stonku - je ve videoprezentaci
  • pracovní sešit str. 32 - práce s učebnicí - vypracovanou stránku vyfoť a jako přílohu pošli e-mailem do pátku 15. 5. 2020 do 20:00 hod.
  • videoprezentace LIST

Týden 4. - 10. 5. 2020

STONEK
  • v učebnici si přečti stranu 68 - 69
  • do sešitu zpracuj výpisky z webu - pouze stonek + nakreslit základní schémata typů stonků = stvol, lodyha a stéblo - videoprezentace STONEK - omlouvám se za kvalitu - se zvukem bohužel nejsem schopná nic udělat a zbytek - bez vás mi to nejde, noooo a také nejsem žádná hééérečka, ale jako základ snad toto postačí 😎🙈
  • vypracuj pracovní sešit na str. 31 - první cvičení souvisí s typem stonků; 3. cvičení neděláte; odevzdat e-mailem do pátku 8. 5. 2020 do 20:00 hod. - prosím vyfotit celou stránku, NE po kouskách a pokud možno tak aby se to dalo číst - věřte, že bokem se čte velmi špatně

Týden 27. 4. - 3. 5. 2020

KOŘEN
  • v učebnici si přečti stranu 66 - 67
  • do sešitu zpracuj výpisky z webu - Nadpis rostliny krytosemenné + společné znaky a pouze kořen
  • vypracuj pracovní sešit str. 30 - odevzdat do pátku 20:00 hod. - v sobotu budu zadávat známky do žk
Také zítra v žákovských knížkách naleznete známky z testů a pracovního sešitu, které jste odevzdávali minulý týden.

Týden 20. - 26. 4. 2020
  • opakování - test mechorosty - POZOR - každá třída má test zvlášť - povinné pro všechny
            7. A
            7. B
            7. C
  • Kapraďorosty - výpisky z webu + nakreslit obrázek stavba kapradiny (je na webu - když na něj kliknete, tak se zvětší)
  • pracovní sešit str. 29 - práce s učebnicí
  • POZOR - TENTOKRÁT CHCI PRÁCI OD VŠECH ODEVZDAT = VYFOCENOU VYPRACOVANOU STRÁNKU 29 POSLAT E-MAILEM

Týden 6. - 19. 4. 2020

Mechorosty 
  • přečíst si učebnici str. 60 - 61
  • výpisky z webu - pozor - v pořadí: první úvodní stránka - poté játrovky a poté mechy (je to rozdělené protože je na stránkách hodně obrázků)
  • PS str. 28 - práce s učebnicí

Týden 30. 3. - 5. 4. 2020
 
Přehled systému rostlin
  • přečíst v učebnici str. 58 - 59
  • do sešitu nadpis: PŘEHLED SYSTÉMU ROSTLIN a opsat tabulku z uč. str. 58


Týden 23. - 29. 3. 2020

Poznávačka "ptáci" - Kahoot! - nezapomeňte se podepsat celým jménem ;) POZOR - platnost kvízu je do neděle 29. 3. 2020 do 20:00 hod.

Poznávání druhů ptáků
V učebnici a na webu naleznete zástupce různých druhů ptáků, podívejte se na ně - seznam je přiložen jako příloha na této stránce, dole (také v příloze např. kdybyste si jej chtěli vytisknout). Budete zde mít poznávačku ptáků formou Kahootu (vložím ve čtvrtek 26. 3. 2020), ale nejde rozdělit mezi jednotlivé třídy a tak budete mít jeden pro všechny - berte to jako super výzvu - první tři místa budou odměněna ;) Tedy pouze první kolo, pokud by si někdo chtěl poznávačku zopakovat, např. s rodiči, není problém. Chtěla bych vás ale požádat abyste se zapisovali normálně celým jménem, děkuji.

Nepanikařte z množství, které vidíte. Vybrala jsem nejběžnější a nejznámější druhy ptáků a myslím si, že je vesměs znáte a poznáte ;)

Zaměřila jsem se na ptáky ČR - měli byste umět poznat:
bažant obecný, čáp bílý, čáp černý, datel černý, dudek chocholatý, havran polní, holub skalní, hrdlička divoká, hrdlička zahradní, husa divoká, husa domácí, jestřáb lesní, kachna divoká, káně Harrisova, kormorán velký, koroptev polní, kos černý, krkavec velký, kukačka obecná, kulíšek nejmenší, kur domácí, labuť velká, ledňáček říční, poštolka obecná, puštík obecný, racek chechtavý, skřivan polní, sojka obecná, sokol stěhovavý, sova pálená, straka obecná, strakapoud velký, sýček obecný, sýkora koňadra, sýkora modřinka, vlaštovka obecná, volavka popelavá, vrabec domácí, vrána obecná, výr velký, žluna zelená

Mám pro vás bonusovou zcela dobrovolnou práci - aktivitu (taková malá laborka), která by vás mohla bavit:
Budete potřebovat 1 slepičí vejce a ocet.

1. Vložte vejce do sklenice, zalijte octem a pozorujte co se děje - zapište do papíru - viz příloha opět ke stažení dole na této stránce.
2. Vejce ponechte ve sklenici s octem cca 2-3 dny, průběžně pozorujte co se s vejcem děje a opět zapište do papíru.
3. Po cca 3 dnech vejce opatrně, nejlépe za použití lžíce, vyndejte a dobře si ho prohlédněte, své poznatky zapište.
4. Když jste do sešitu kreslili stavbu ptačího vejce, tak jedna část byla papírová blána - ta nyní vypadá průhledná a vůbec ne papírově. Opatrně,
raději nad dřezem, prostřihni papírovou blánu, očisti ji (umyj) a nech jí uschnout. Papírová blána je opravdu pevná, když si vezmeš kousek a
obalíš si jím třeba prst, tak po uschnutí zjistíš, že je opravdu pevná, funguje jako jakási "sádra" . Naše babičky a prababičky takto používaly
papírovou blánu s trochou bílku při popáleninách v kuchyni.

Pokud si necháte zaschnout papírovou blánu na prstu a nejde vám sundat - stačí namočit do vody a jde to lehce.

Pokud se ti podaří mít suchý větší kus papírové blány, můžeš mi na ní napsat vzkaz, vyfotit a poslat e-mailem. Budu se těšit na vzkazy (doufám, že dostanu alespoň jeden :) )


Týden 16. - 22. 3. 2020

7. A -  do sešitu opsat zápis z webu - Ptáci (bez "vznik ptačího vejce"); nakreslit obrázek z učebnice str. 37 - stavba ptačího vejce
7. B - pracovní sešit str. 27, poté 18 - 19 - práce s učebnicí
7. C - do sešitu opsat zápis z webu - Ptáci (bez "vznik ptačího vejce"); nakreslit obrázek z učebnice str. 37 - stavba ptačího vejce


Týden 9. - 15.3. 2020

7. A - pracovní sešit str. 21 - 22 - práce s učebnicí. Ten, kdo nemá to předchozí (Ptáci) a str. 27 - dopracuje také.
7. B - do sešitu opsat zápis z webu - Ptáci (bez "vznik ptačího vejce"); nakreslit obrázek z učebnice str. 37 - stavba ptačího vejce
7. C - pracovní sešit str. 27 a následně 18 - 19 - práce s učebnicí







Podřízené stránky (1): Výsledky kvízu
ĉ
Markéta Davídková,
27. 3. 2020 1:42
ĉ
Markéta Davídková,
27. 3. 2020 1:42
Comments